Ako byť krásna v päťdesiatke?

Mladosť je ako jar, je tu nakrátko. Žena môže byť krásna a dôstojná aj v lete, na jeseň a v zime. Keď sfúkne na svojej narodeninovej torte pomyselných 50 sviečok, starostlivosť o pleť, telo a dušu postupuje na ďalší level. Je to vek, kedy žena začne spätne prehodnocovať svoj život.

Deti už vo väčšine prípadov odišli z domu a založili si svoje rodiny, manželstvo buď nevydržalo alebo sa ocitlo vo fáze a čo teraz? Viac nás bolí chrbtica, nejako horšie znášame aj bežné prechladnutia. V kariére sme pravdepodobne dosiahli svoj vrchol, a tak prechádzame do fázy, kedy odovzdávame svoje skúsenosti mladším. K spätnému hodnoteniu života tak automaticky pridávame aj otázku – ako ďalej? Ako prežiť poslednú tretinu svojho života? MUDr. Mária Petrášová, majiteľka kliniky Dermapoint v Žiline v tom má jasno. AKTÍVNE!

Starnutie nezastavíme
„Pred týmito ženami je ešte pomerne dlhá doba života a dobre si uvedomujú, že to už nebude taká „sranda“, ako keď sme mali 18. Sú si vedomé toho, že ak nezačnú robiť nejakú fyzickú aktivitu, postupne sa z nich stanú ohnuté, staré ženy s kilogramami navyše a pribúdajúcimi chorobami,“ hovorí M. Petrášová. Časopisy aj televízne reklamy sú plné krémov, ktoré by mali ženy po päťdesiatke používať, málokedy sa však dočítame o tom, ako fyzicky neupadať.

„Starnúť musíme, ale nemusíme hniť. Budú nám šedivieť vlasy, klesať tepová frekvencia srdca, meniť sa koža, avšak môžeme ovplyvniť naše fyzické upadanie zmenou životného štýlu. A tiež eliminovať 50 percent všetkých chorôb a zranení v poslednej tretine nášho života. A to sa dá jedine cvičením. Ženy po päťdesiatke by mali cvičiť 6 krát týždenne, a to až do konca života. Ak majú deti a starnúcich rodičov, môžu poľaviť na 4, ale základ je 6. Cvičenie by sme si mali dať do rebríčku hodnôt na druhé miesto, hneď za prácu. A robiť to svedomito a najlepšie začať hneď,“ konštatuje M. Petrášová.

Základom je fyzická aktivita
M. Petrášová dobre vie, o čom hovorí a prečo. „Vidím to na ženách, ktoré ku mne chodia na skrášľujúce zákroky a dokázali to. Športujú, bicyklujú, behajú, makajú v posilňovniach a nerobia to ako staré babky, ale tvrdšie ako za mladi. Niektoré dosahujú lepšie výsledky, ako keď ku mne prišli pred 15 rokmi. Často sa s nimi rozprávam o športe a vidím, že starnú fyzicky aj psychicky lepšie, ako ženy bez pohybu.“ 

M. Petrášová je sama veľkou vyznávačkou pohybu. Miluje zimné športy – lyžuje a skialpuje. Počas ostatných mesiacov uprednostňuje bicykel, avšak cvičí aj v posilňovni, aj keď ju nemá rada. „Keď dvíham činky, robím brušáky a takmer plačem od bolesti, predstavujem si, ako budem lyžovať na prudkých zjazdovkách, alebo vyleziem na skialpoch na svoju obľúbenú horu.“

S botoxom už opatrnejšie
Žena v päťdesiatke by už mala mať na tvári aj nejakú tú vrásku. Dnes už neletí tvár zrelej ženy bez vrások a je to aj neprirodzené. Základ starostlivosti o pleť spočíva v zdravej tvári bez škvŕn, rozšírených cievok a pórov. Pleť tak vyzerá zdravšie, a teda mladšie, aj keď má nejakú vrásku.

„Pokiaľ ide o zákroky, vhodné sú tie, ktoré stimulujú kolagénové bunky k produkcií kolagénu, a tým aj vypínajú pokožku. Veľmi vhodné sú úpravy s kyselinou hyalúronovou. S botoxom už musíme narábať opatrnejšie, ako keď sme mali tridsať,“ dodáva M. Petrášová.

Tak, ako by sme si mali nájsť trénera na cvičenie, je veľmi vhodné mať aj šikovného lekára, ku ktorému budeme chodiť pravidelne. Dobre pozná, ako naša pleť starne a dokáže nám odporučiť vhodné skrášľujúce zákroky. Tak, aby sme stále vyzerali dôstojne a žili svoju poslednú tretinu života skutočne naplno. A nezabúdajte, že k päťdesiatke patria aj priatelia, pohoda a príbuzní – tak si udržíme v harmónií aj svoju dušu.

www.dermapoint.sk

Andrea Hinková – Tarová

Foto: Desana Dudášová

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *