Menu Zavrieť

Staň sa hviezdou Instagramu! Alebo 6 tipov od youtubera Expl0ited, ako na to.

Instagram sa teší veľkej obľube najmä u mladých ľudí. Prieskum Mileniáli, realizovaný agentúrami PR.Konektor a NMS Market Research ukázal, že je u nich populárnejší ako jeho materská loď – Facebook. Mladí ľudia do 25 rokov doslova nevedia žiť bez mobilu. Instagram je teda pre nich prvá voľba.

„Na Instagrame žijú mladí a je to najobľúbenejšia sociálna sieť. Stále inovuje, Instastories sú fresh,“ hovorí známy youtuber Expl0ited. Jeho Instagram sleduje viac ako 532 – tisíc ľudí. Jediným negatívom je podľa jeho slov fakt, že že Instagram často mení algoritmy, podľa ktorých sa followerom objavujú príspevky.

Na Instagrame radi sledujeme pekné fotky, pekných ľudí so zdanlivo peknými životmi. Je to komunita ľudí, ktorí sa navzájom inšpirujú. Aj Instagram však má svoje temné stránky. Okrem inšpirácie prináša aj závisť a depresívne stavy. Ako v ňom teda prežiť bez ujmy?

„Instagram si robím podľa seba a snažím sa tam byť sám sebou. Odhaľovať súkromie, kecať s ľuďmi, radiť sa s nimi. Jednoducho je Instagram pre mňa cesta ako sa bližšie spojiť s fans.“

Tu je 6 tipov od youtubera Expl0ited, ako získať čo najviac followers.

1. Niekedy sa nám podarí zachytiť perfektnú fotku len tak, bez prípravy. To sa však nestáva často a chce to poriadnu dávku šťastia. Ak chcete naozaj kvalitné a pekné zábery, treba vziať do úvahy svetlo, kompozíciu a aj to, čo chceme fotografiou povedať. Obyčajné selfie nemá veľkú výpovednú hodnotu, no ak ukrýva zaujímavý príbeh, je to niečo úplne iné. Niekedy zaujme nádherná fotka pláže, inokedy bláznivá fotka s kamošmi. Expl0ited si tiež myslí, že diváka upúta niečo nečakané. „Niečo čo človeka zaujme, od prostredia, kompozície, výrazu až po nahé zadky.“

2. Množstvo filtrov na Instagrame zvádza na experimentovanie, no v skutočnosti je najlepšie nepoužívať žiadny. „Bežný človek to podľa mňa nespozná, stačí sa trochu pohrať so svetlom a kontrastom a sýtosťou farieb a hotovo,“ hovorí Expl0ited. Prípadne si zvoľte jeden či dva filtre, aby sa stali charakteristickými pre váš profil. Keď ľudia navštívia váš profil, uvidia všetky fotky naraz. Je preto pekné, keď ladíte celý feed do jedného filtra, alebo aj jednej farby.

3. Hashtagy, teda kľúčové slová začínajúce mriežkou #, sú účinným nástrojom na objavovanie zaujímavého obsahu. Nepodľahnite však pokušeniu napchať ich tam čo najviac v snahe zaujať úplne každého. „Hashtagy sú fajn, keď ich nie je veľa. Jeden – dva stačia na to aby si ich človek všimol a keď je ich viac tak ich len očami preskočí,“ odporúča youtuber.

4. Načasovanie je kľúčom k úspechu. Expl0ited tvrdí, že najmenej srdiečok dostávajú fotky publikované skoro ráno alebo neskoro večer. To isté platí aj o Instastories, hoci ich je vidieť až 24 hodín. Ideálny čas je ráno, keď ľudia idú do práce, teda medzi 7. a 9. hodinou. Druhý primetime je večer od 18:00.

5. Kde vziať inšpiráciu? Na Instagrame je najlepšie byť sám sebou a na nič sa nehrať. To však neznamená, že nemôžete odkukať triky od najlepších. Pozrite sa napríklad veľkými značkami ako sú Milka – @milka_czsk, ktorý vás vezme do fialového sveta plného tej najjemnejšej čokolády. Skvelým príkladom je aj Instagram značky RedBull, ktorý vás vezme do sveta športu, či Expl0itedov wafland.

6. Ako vytvoriť úspešnú story? Najskôr potrebujete úspešný profil. Dobrý a sledovaný profil znamená úspešnejšiu Instastory. Veľmi pomôže, ak sa necháte označiť od niekoho, kto má veľa sledovateľov.

Instagram slovníček

Stories – krátke videá alebo fotky, ktoré pod 24 hodinách zmiznú. Stories, alebo príbehy umožňujú pridať denne viacero momentiek alebo noviniek. Stories majú výhodu v tom, že nemusia mať 100 percentnú kvalitu a nemusí ísť o tzv. Dokonalé zábery. Nevyžadujú zložité úpravy a tak predstavujú bezprostredný spôsob, ako informovať svojich fanúšikov.
Highlights – Ak používate stories no nechcete, aby z vášho profilu zmizli, môžete si ich pridať do tzv. Highlits priamo v profile, kde si vaše momentky jednoducho uložíte.
Bio – Na vašom profile si môžete napísať niečo o sebe, taký malý životopis. Uvedomte si však, že je to prvá vec, ktorú ľudia na vašom profile uvidia. Obvykle sa sem píše kto ste, čo robíte a čo sa dá na vašom profile nájsť.
Boomerang – Cez túto funkciu nahráte niekoľko fotiek, ktoré sa potom spoja do sekundového minividea. To sa bude prehrávať dopredu a dozadu, teda sa bude vracať ako bumerang.
DM – Direct Message, teda správa, ktorú pošlete priamo danému používateľovi.
Hashtag – slovo alebo fráza označená mriežkou, symbolom „#“. Slúži ako kľúčové slovo, ktoré spája príspevky.
Followers – Doslova znamená „nasledovník“. V prostredí Instagramu sú to sledovatelia alebo sledujúci.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.