Menu Zavrieť

Viete si správne načasovať jedlo?

Ak sa bavíme o zdravom stravovaní, väčšinou majú ľudia prehľad o tom, ktoré potraviny je vhodné zaradiť do každodenného jedálnička. No už nie je takou samozrejmosťou, že vieme, ako si jedlo aj správne načasovať. A popritom ide o  mimoriadne podstatnú vec. Nechajte sa preto inšpirovať prehľadným stravovacím rozpisom, ktorý vám pomôže rýchlejšie dosiahnuť vysnívané výsledky.

Ráno nadovšetko
Počas noci je naše telo nastavené na úsporný režim a vynakladá úsilie najmä na jeho regeneráciu. Preto je po prebudení spomalená nielen naša myseľ, ale aj metabolizmus. Do nového dňa by sme preto mali vykročiť vypitím pohára vlažnej vody napríklad s čerstvo vytlačenou citrónovou šťavou. Nielenže sa osviežite, ale zároveň pomôžete organizmu naštartovať tráviace procesy.

„Po doplnení tekutín by ste si mali urobiť dostatok času na pokojné raňajky. Hektické ráno môže viesť k zvýšenému stresu, ktorý potom môže negatívne ovplyvniť váš celý deň. Ideálnou raňajkovou voľbou je ľahké, nutrične vyvážené jedlo, ktoré telu dodá potrebné palivo,“ vysvetľuje Susan Bowermanová, nutričná expertka spoločnosti Herbalife Nutrition. „Pre milovníkov sladkých raňajok je vhodnou voľbou napríklad miska ovsenej kaše s lesným ovocím a kešu orieškami, ktoré sú skvelým zdrojom zdravých tukov. Ak dávate prednosť slaným chutiam, pripravte si napríklad miešané vajíčka s rukolou, syrom a čerstvými paradajkami,“ navrhuje Susan Bowermanová, expertka zo spoločnosti Herbalife.

Tip expertky: Ak ste ranné vtáča a dávate prednosť cvičeniu v skorých ranných hodinách, mali by ste prispôsobiť načasovanie jedál jeho dĺžke a intenzite. Pre účinnejšie spaľovanie tukových vankúšikov skúste svižný kardio tréning nalačno. Telo sa tak veľmi rýchlo prispôsobí rýchlemu tempu a začne čerpať energiu z tukových zásob. Po fyzickej aktivite by ste však mali hladným svalom dodať poctivú dávku proteínov, najlepšie do 45 minút po skončení tréningu. Proteíny nájdete nielen v proteínových práškoch, ale aj v jogurtoch, tvarohu či kefíre.

Obed? Určite neobchádzajte sacharidy!
Mnoho žien v úsilí o dosiahnutie štíhlej postavy jednoducho vylúči sacharidy zo svojej stravy. Naše telo však ich zdravé zdroje potrebuje. Vyberajte také potraviny, ktoré obsahujú komplexné sacharidy. Veľmi dobrým príkladom sú vločky, ktoré vďaka obsahu zložených sacharidov a rozpustnej vlákniny uvoľňujú energiu postupne a udržujú nás tak dlhšie sýtymi. Ak máte čas, môžete si na ďalší deň pripraviť napríklad kuracie prsia s hnedou ryžou a šalátom z čerstvej zeleniny a polovičky avokáda. Takto nutrične vyvážený obed dodá telu všetky potrebné živiny a vy tak nebudete mať popoludňajšie chute na nezdravé maškrty.

Avšak nie každý z nás má možnosť si denne pripravovať a nosiť jedlo z domu. Ak sa snažíte o redukčnú diétu, neváhajte požiadať obsluhu reštaurácie o polovičnú porciu, či naservírovanie šalátového dresingu separé – získate tak nielen lepší prehľad o zjedenom množstve, ale aj možnosť následne si prispôsobiť výdaj energie na základe kalorického príjmu,“ objasňuje expertka Herbalife.

Tip expertky: Stále hádate, ako si načasovať jedlo pred popoludňajším tréningom? Ak sa po práci chystáte na skupinovú hodinu, jedlo si doprajte tak hodinu až hodinu a pol pred jej začiatkom. Najpohodlnejším zdrojom živín pre vás bude smoothie kokteil zo špenátu, vody, čučoriedok, banánu a chia semiačok. Zeleninovo-ovocný kokteil nezaťaží váš žalúdok a cvičiť tak budete môcť bez preplneného pocitu.

Čo večer? Jesť, či nejesť?
Aby ste si zabezpečili ničím nerušený spánok a efektívnu regeneráciu organizmu, večera by mala byť ľahká a plná živín, ktoré sa uvoľňujú postupne. Pripravte si napríklad pestrý šalát s tuniakom, vajíčkom, obľúbenou sezónnou zeleninou a bylinkovo-jogurtovým dresingom. Pocit ľahkosti pozitívne zakončí váš deň a zaručí sladké sny.

„Ďalším mýtom, ktorý koluje medzi ženami, je zákaz akéhokoľvek jedla po šiestej hodine večer. Zapamätajte si, že nie je možné jednotne stanoviť čas pre všetkých, od ktorého by ľudia nemali jesť. Posledné jedlo dňa by ste si mali dopriať 1,5 až 2 hodiny pred spaním. Takže inak by sa mal nastaviť človek, ktorý chodí spať skoro a inak ten, čo je hore dlho do noci,“ zdôrazňuje Susan Bowermanová.

Tip expertky: Aby ste predišli nočnému vyjedaniu chladničky, doprajte si po večeri pohár vody a potom si vyčistite zuby. Mentolová chuť pasty v ústach vás zaručene odradí od pojedania sladkostí a vy budete do nového dňa vstávať s lepším pocitom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.