Ako sa stať šťastným ranným vtáčaťom

0
4

Cŕŕrrn! Ešte päť minút, prosím!!!…v polospánku vyrazím smerom, kde tuším kúpeľňu, opláchnem tvár, vyčistím zuby, zamierim do kuchyne, hodím do seba poriadnu dávku kofeínu a hurá do práce. Lenže je skoro poludnie a ja sa stále cítim, ako by som práve vstal z postele…

www.andawell.sk

Niečo vám to pripomína? Potom rozhodne čítajte ďalej, poradíme vám pár drobných zmien a trikov, vďaka ktorým sa budete cítiť nabití energiou po celý deň a to hneď od rána.

PRAVIDLO ČÍSLO 1: DOSTATOK KVALITNÉHO SPÁNKU
Zlepšiť kvalitu spánku nemusí nutne znamenať spať dlhšie. V skutočnosti, ak prespíte celý víkend, aby ste dohnali, čo ste cez týždeň zanedbali, nabúrate svoje prirodzené biorytmy a bude pre vás ďaleko ťažšie v ďalších dňoch svoj organizmus prispôsobiť. Šesť hodín neprerušovaného, posilňujúceho spánku je všeobecne považovaných za skutočné minimum pre optimálne fungovanie organizmu v bdelom stave.

PRAVIDLO ČÍSLO 2: NA TRIK „EŠTE DESAŤ MINÚT“ ZABUDNITE
Vstaňte hneď pri prvom zazvonení budíka. Aj keby sa vám zdali tie najlepšie sny, čo chcete prežiť až do konca, budík neposúvajte. Ľudské telo má totiž v sebe zabudované „prírodné hodiny“, ktoré štartujú proces prebúdzania už hodinu pred plánovaným vstávaním. Ak opakovane znovu zaspávate, narušíte tým automatické nastavenie organizmu a telo nevie, čo sa deje a ako sa má k tomu postaviť. Výsledkom takého predĺženého nekvalitného spánku býva mrzutá nálada. A k tomu niekedy i neskorý príchod do práce…

PRAVIDLO ČÍSLO 3: NEPONÁHĽAJTE SA!
Vždy je lepšie vstať o pár minút skôr a získať tak dostatočnú časovú rezervu na všetky ranné rituály, len tak si ich dostatočne vychutnáte. Uponáhľané ráno plné zmätkov vám môže skaziť celý deň. Ak ráno skôr vstanete, s najväčšou pravdepodobnosťou stihnete rýchlejšie všetky svoje povinnosti.

www.andawell.sk

 

PRAVIDLO ČÍSLO 4: RANNÉ PRETIAHNUTIE

Zacvičiť si hneď ráno je jedna z najlepších vecí, ako sa pripraviť na celý deň. Zdá sa vám to v rannom zhone nezvládnuteľné? Možno, ale pohyb hneď ráno rozprúdi krv v tele a dokáže správne naladiť. Stačí malé strečingové natiahnutie sa vedľa postele, ktoré zvyšuje schopnosť psychicky sa sústrediť a dodá telu energiu a dobrú náladu. A za to predsa tých päť alebo desať minút rozhodne stojí!

PRAVIDLO ČÍSLO 5: TOTO VŽDY FUNGUJE!
Skúste si dať ráno studenú osviežujúcu sprchu a uvidíte, že vás to nielen prebudí, ale i naštartuje. Toto pravidlo sa zdá byť pre otužilých, ale vy to s našim návodom určite zvládnete. Začnite ako obvykle s prúdom príjemne teplej vody.  Potom znížte teplotu. Chladnú vodu nechajte prúdiť najskôr na nohy, potom na pravú a ľavú ruku. Ak sa na to cítite, nakoniec sa osprchujte studenou vodou i cez hrudník a chrbát. Celé opakujte trikrát až štyrikrát a uvidíte, že sa budete cítiť ako vymenený, kompletne osviežený pre nasledujúci deň.

www.andawell.sk

PRAVIDLO ČÍSLO 6: VYUŽÍVAJTE MODERNÚ KOZMETIKU
Výskum a vývoj ide míľovými krokmi dopredu a nedá sa zastaviť. A tak je to i v kozmetickom priemysle.

PRAVIDLO ČÍSLO 7: RAŇAJKY PRE KRÁĽOV
A to najdôležitejšie nakoniec. Štart do nového dňa zakončite zdravými a pestrými raňajkami. I keď tento ranný rituál mnohí podceňujú alebo dokonca vynechávajú, ide o najdôležitejšie jedlo celého. Vynechávanie raňajok spomaľuje váš metabolizmus, sťažuje spaľovanie cukrov a tvorbu energie, ktorú budete v priebehu dňa potrebovať. Navyše je tu ešte jeden dobrý dôvod, prečo si raňajky dopriať. Dlhodobé štúdie ukazujú, že ľudia, ktorí sa pravidelne v pokoji naraňajkujú, majú menšiu tendenciu k rozvoju obezity než uponáhľaní „bezraňajkári“.

 

 

www.andawell.sk 

MOTTO RANNÝCH VTÁČAT

  • Ako sa ráno naladíte, taký budete mať celý deň, takže vstávajte vždy s úsmevom.
  • Najlepším naštartovaním nového dňa je, keď sa na niečo tešíte.
  • Radšej o hodinu skôr než o päť minút neskôr.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.