Jedna dobrá vec niekedy stačí – recenzia

11
Jedna dobrá vec - recenzia

Román Jedna dobrá vec od Alexandry Potter vec je nádherný príbeh o priateľstve, komunite, hľadaní vlastného šťastia a najmä o tom, čo je v živote skutočne dôležité.

Keď sa všetko zrúti

Ale poďme na začiatok. Ten nás zavedie k Liv Brooksovej, ktorá viedla usporiadaný život v Londýne. A manžela k tomu. Lenže ten si našiel mladšiu a Liv po rozvode urobí niekoľko impulzívnych vecí. Napríklad dá v práci v škole výpoveď a odsťahuje sa z Londýna do hornatého Yorshiru. Kúpi tu starý dom na zrútenie ešte s výhľadom na cintorín. Nič jej zatiaľ nedáva zmysel, vie, že sa potrebuje odstrihnúť od starého života a začať nový. Aj keď ešte nevie ako.

Autorka pozná čitateľovu myseľ

Pomaly počas toho, ako nám autorka predstavuje Liv a jej psychologický profil, veľmi nenútene sa začnú objavovať ďalšie postavy. Neskôr sa ukážu ako kľúčové. Čo veľmi oceňujem, je autorkina “vypísanosť” a znalosť čitateľovej duše. Keď totiž ako čitateľ smútim spolu s hlavnou hrdinkou za jej bývalým životom a premýšľam, ako to celé pôjde ďalej, nechcem byť zaťažovaná siahodlhým opisom ďalších postáv. Autorka mi ich tam vsúva pomaly a po dávkach. A to veľmi oceňujem. Nezdržia ma a neskôr, keď príde ich čas, viem, kde som ich “stretla” a čo v živote riešia.

Jedna dobrá vec - recenzia

A do života jej prišla Jedna dobrá vec

Liv vždy chcela psa, ale akosi k tomu zatiaľ nebol priestor. Teraz je všetko inak. V Yorkshire navštívi miestny útulok a už ide podpisovať adopčné papiere na šteniatko, keď jej pohľad padne na starého psa. Nevie, ako sa o neho bude starať, ani čo s ním robiť, ale chce ho. Nazve ho Harry a po schválení adopcie sa z nich stanú nerozluční parťáci.

Pre Liv je Harry tá jedna dobrá vec. Presne tá, ktorú v živote potrebujeme, keď sa nám život rozpadne. Presne tá, na ktorú sa začnú nabaľovať ďalšie.

Harry sa chce s každým kamarátiť

S Harrym treba chodiť na prechádzky. A je to pes, ktorý má ľudí rád. Aj starého pána Valentina, ktorý žije sám, potom ako jeho milovanú manželku musel umiestniť v Alzeimerovom centre. A tiež autistického chlapca Stanleho, ktorý si Harryho tak obľúbi, že si ho dokonca napíše na svoj zoznam denných radostí. Do zoznamu jeho obľúbených ľudí patrí aj Maya, ktorá je nahnevaná na celý svet, nechce ísť na vysokú, ale zachraňovať svet. Aj preto vypomáha v útulku.

Každý z týchto ľudí má svoj svet a svoj príbeh. A Harry ich všetkých spojí, poprepája a pootvára ich srdcia. Nebudem vám prezrádzať celý dej, som vďačná za tento príbeh. Za príbeh o tom, čo je v živote dôležité a že za po tme vyjde slnko. A nehreje lepšie, ale inak. A to inak je možno lepšie. Lebo Livin neverný manžel sa chce vrátiť. Lenže v jej srdci už nemá miesto.

Tento príbeh si určite prečítajte. Autorka Alexandra Potter je výborne vypísaná a nezaťažuje čitateľa zbytočnými opismi. Vtiahne ho rovno do deja a nedovolí mu odísť. Aby si uvedomil, že aj keď jeho život ovládne smútok, stačí Jedna dobrá vec.

Kniha Jedna dobrá vec, vyšla vo vydavateľstve NOXI.

A kúpite ju aj na knihyprekazdeho podobne ako veľa iných príbehov.

Autorka recenzie: Andrea Hinková – Tarová