Quinoa v kokosovom mlieku s kurkumou – recept

0

Potrebujeme: dve porcie – cca 300 gramov quinoa.
Ak to chcete ako prílohu k inému jedlu, stačí 200 gramov.
– šalotku,
– cesnak,
– kokosové mlieko,
– 2 PL mletej kurkumy,
-2 PL strúhaného zázvoru,
– 1 asi 5 cm čili papričky,
-soľ,
– čierne korenie,
– za hrsť koriandrovej vňate,
-limetové listy,
– citrónovú trávu.

Spracovanie:
1. Quinoa objemovo naboptná asi 3x. Dá sa jesť aj na RAW spôsob, dokonca sa tento dá pripraviť bez varenia, ak si quinoa namočíte asi 8 hodín pred jedlom a do teplej vody a 2 x ju premyjete.

2. Druhýkrát ju už necháte dôjsť v kokosovom mlieku s kurkumou a namiešanými ingredienciami.

3. Nakoľko quinoa obsahuje veľmi veľa bielkovín, Beta karoténu, vitamínu C, obsahuje kyselinu listovú aj riboflavín, tak ju prehrievajte čo najmenej.

Tepelná úprava:

1. Na cibuľovom základe s cesnakom osmahneme aj quinou. Zalejeme kokosovým mliekom a pridáme zázvor a citrónovú trávu s limetovými listami. Quinoa sa zalieva tak 1,5cm od povrchu, ale môžete pokojne dolievať aj počas varenia, nemá byť rozbitá, uvarená je mäkká.

2. Pridáme pokrájanú čili, koriander nasekaný. Soľ a korenie. Keď je quinoa hotová, trvá to cca 20 minút, pridáme mletú kurkumu.

3. Konzistencia môže byť kašovitá ako aj sypkejšia. Do hotového pridáme ďalšiu časť nasekanej koriandrovej vňate.

4. Ak jete rybu, takto pripravená quinoa je skvelá napríklad ku pražme, pošírovanému zubáčovi, alebo grilovaným krevetám na cesnaku. J

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.