Zabudnite na pravidlá a buďte aktívni pre zábavu

0
pexels.com

Fyzická aktivita s voľne plynúcimi pohybmi vám prinesie viac ako len dobrý fyzický pocit.

 Ľudia využívajú voľne plynúce pohyby po stáročia. Pre mňa ako trénerku a vrcholovú atlétku, ktorá pomáha dosiahnuť ľuďom ich konkrétne fitness ciele, je koncept neštruktúrovaného pohybu nový. Mnohokrát ma zväzuje dodržiavanie plánov so štruktúrou a cieľmi.

Čína – kde sa duša stretne s fyzičnom
Pri nedávnej ceste do Číny som objavila nový koncept ako byť aktívny vonku a hýbať sa spôsobom, pri ktorom sa cítite dobre. Zatiaľ čo som sa behala cez park Xian v Číne, ľudia rôzneho veku, v malých skupinkách  robili niečo, čo vyzeralo ako kombinácia antistresovej terapie, trávenia času s rodinou a budovanie priateľstva. Bolo úžasne vidieť koľko zábavných aktivít sa deje tak skoro ráno.

Som zvyknutá vidieť ľudí pri tradičných cvičeniach, ako napríklad beh alebo cyklistika. Ale tieto aktivity boli iné a ja som ich skúsila hneď niekoľko. Trend outdoorových aktivít je vidieť v celej Číne, v parkoch, či námestiach. Pohyb je „in“, aby sa ľudia začali hýbať a opustili sedavý spôsob života.

V jednoduchosti je krása
Fyzička, ktorú získavate z jednoduchých aktivít je minimálna –  z pohľadu budovania kardiovaskulárneho cvičenia a svalovej sily. Avšak, duševný prospech z pohybu občas preváži ten fyzický. Byť aktívny je výborný spôsob, ako sa zbaviť stresu a úzkosti, ktoré ide ruka v ruke s rušným životom.

Ak s pohybom iba začínate, byť aktívny je skvelým odrazovým mostíkom. Zdravie kĺbov a kostí sú výhody, ktoré prichádzajú s aktivitou, čiže vždy sa oplatí začať. Som presvedčená, že akýkoľvek pohyb je vždy lepší ako žiaden.

Ponúkam Vám zopár spôsobov ako môžete byť aktívny doma alebo vonku:

Tancovanie:
Jediné čo potrebujete je hudba. Hýbte sa do rytmu tak, aby ste sa cítili dobre. Niektoré skupiny v Číne majú tradičný štýl pohybu, iné ako keby tancovali. Cieľom je hýbať sa, byť prítomný v danom okamihu a užívať si hudbu a okolie.

Tai-chi:
Tai-chi je umenie, ktoré potrebuje výučbu a prax, ale akonáhle sa raz naučíte základy, môžete ho cvičiť kedykoľvek. Bola som prekvapená, ako veľa trpezlivosti a svalov je potrebných na tak pomalý pohyb tela. Cvičenie je vhodné aj pre seniorov.

Ľahké naťahovanie sa – strečing:
Nájdite si miesto von a začnite sa naťahovať. Nepotrebujete mať nejakú presnú zostavu strečovania, stačí si ponaťahovať stuhnuté miesta vášho tela spôsobom, ktorý je pre vás prirodzený.

Hula obruč (obruč okolo pása):
Táto klasická ihrisková hra je skvelá na uvoľnenie napätého svalstva a zároveň je to aj výborná zábava.

Lopta a jednoduché loptové hry:
Takto zapracujete na koordinácii vášho tela a zároveň ho dostanete do pohybu.

Turistika a prechádzky:
Prejsť sa a užívať si prostredie okolo je výborný spôsob, ako byť aktívny príjemným spôsobom. Chôdza je aktivita, ktorú zvládnete jednoduchou prechádzkou, alebo zvýšite náročnosť striedaním rôznych terénov.

Dodržiavať štruktúru cvičenia, aby ste dosiahli špecifické ciele je perfektné. Ale občas je dobré oddýchnuť si od takéhoto štýlu cvičenia. Môžete sa tak nadchnúť pre novú aktivitu, alebo vám to pomôže oddýchnuť si, aby vás rutina neprestala baviť. Deti na ihrisku sú majstrami voľného pohybu. Ako starneme – čoraz viac rozmýšľame aké aktivity robíme, a to najmä na verejnosti. Takže rada by som vás povzbudila – vyjdite von zo svojej komfortnej zóny a vyskúšajte niečo nové.

Samantha Clayton, konzultantka spoločnosti Herbalife

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.