Zatočí s migrénou aj kŕčmi

0

Zázračný minerál horčík

Horčík je súčasťou viac ako 300 známych enzýmov, ktoré v organizme zabezpečujú najrôznejšie funkcie. Nedostatok, nesprávny pomer alebo zníženie účinnosti spomínaných enzýmov spôsobuje problémy. Horčík prispieva k aktivácii ATP(adenozín trfosfát). Ten je hlavným nosičom energie v ľudskom organizme. tiež je zodpovedný za transport iónov do bunky a z bunky. Do tela horčík najčastejšie prijímame potravou a vodou. Naopak vylučujeme ho potením, stolicou a močením. Preto sa odporúča pri väčšej fyzickej námahe, či už pri práci alebo športovom výkone doplniť minerály.

 

Depresia či únava? Aj za tým môže byť horčík
Nedostatok horčíka v organizme totiž nepriamo spôsobuje problémy ako arytmia, depresia či únava. Tieto príznaky sú prejavom narušenia rovnováhy v organizme.

Muži s obľubou označujú akúkoľvek ženskú bolesť hlavy za migrénu. Pozor! Nie je všetko zlato, čo sa blyští a nie každá bolesť hlavy je migrénou. Migréna so sebou totiž prináša aj omnoho horšie stavy ako len bolesť koruny našej krásy. Zasahuje celý organizmus, vo väčšine prípadov predovšetkým ženy (15-20%), no skúsenosť s ňou majú už aj niektorí páni (cca 6%). “Kamarátka“ migréna prichádza väčšinou ráno a zdrží sa niekoľko hodín až dní. Ide o veľmi intenzívne bolesti hlavy, obvykle jednostranné a výrazne pulzujúce. Je sprevádzaná zvracaním, nechutenstvom, opuchom mihalníc, sčervenaním tváre, slzením, hnačkou, častým močením, dokonca citlivosťou na svetlo (fotofóbia) alebo na hluk (fonofóbia). V niektorých prípadoch sa môžete cítiť výrazne unavené, vyčerpané, priam môžete pociťovať svalovú únavu a kŕče. Ak vašu bolesť hlavy sprevádza jeden alebo viaceré z vyššie uvedených príznakov, s najväčšou pravdepodobnosťou ste ďalšia, ktorú možno pripísať na zoznam úlovkov migrény.

Migréna sa s horčíkom nekamaráti
Uštedrite migréne ranu aj vy. Na čo nám je? Bolí, nemôžeme sa kvôli nej sústrediť na podstatné veci a ani vtipná nie je! Preč s ňou! Od praveku až po dnešok metódy liečenia migrény výrazne pokročili a dokonca si ani nemusíme nechať vyoperovať časť lebečnej kosti. Je to omnoho jednoduchšie. Stačí vynechať niektoré potraviny z jedálnička, obmedziť stres, zaviesť určitú dávku pravidelnej primeranej fyzickej záťaže na náš organizmus, dopriať si viac relaxu alebo napríklad skontrolovať minerálne látky v našom tele.

V otázke tejto špecifickej bolesti hlavy zohráva dôležitú úlohu jedna z najdôležitejších minerálnych látok a stopových prvkov, ktorým je horčík (magnézium). Znížená hladina horčíka v tele sa totiž prejavuje radom neurologických a psychiatrických symptómov ako je hyperexcitabilita, depresia, poruchy správania, zníženie záchvatového prahu, stres, slabosť a mnohé iné. Akýkoľvek z týchto vyššie uvedených symptómov môže byť pokojne príčinou vzniku a pretrvávania migrény.

Horčík je prvok, ktorý sa nachádza v každom živom organizme. Bez neho by neboli možné niektoré biologické procesy, tým pádom ani existencia života. Je štvrtým najčastejšie zastúpeným prvkom v bunkách.

Horčík je významnou súčasťou viacerých enzýmov a zodpovedá za chod obrovského kvanta biologických pochodov. Vo vode a v potrave ho najčastejšie nájdeme pod označením chlorid (MgCl2), síran (MgSO4), uhličitan (MgCO3) a hydrogénuhličitan horečnatý (Mg(HCO3)2).

365 mg na každý deň v roku
Pre dospelého človeka je optimálna hodnota horčíka denne 365 mg. Ak by sa jeho hodnota znížila pod 200 mg, objavia sa prvé príznaky, že niečo nie je v poriadku. Ak je ho príliš veľa, organizmu škodí.

Verejnosť pokladá za najčastejšie prejavy nedostatku horčíka problémy so srdcom, svalstvom, bolesti hlavy alebo poruchy tráviacej sústavy. Je však ťažšie zistiť či za týmito ťažkosťami stojí práve nedostatok tohto prvku. Ako však zistiť, či je práve chýbajúci horčík príčinou týchto ťažkostí? Zistíme to na základe štandardných vyšetrení(krvné sérum). Užitočným ukazovateľom môžu byť aj biele škvrny na nechtoch.

Ako doplniť horčík?
Všetky potrebné živiny a minerály dostaneme do tela celkom jednoducho – vyváženou stravou, teda správnym pomerom zeleniny, ovocia a mäsa a dostatkom čistej vody. Na prvý pohľad jednoduché, no v praxi častokrát náročnejšie ako by sa mohlo zdať. Tiež si treba dávať pozor, aby sme pravidelne nekonzumovali jedlá a nápoje, ktoré vplývajú na vytlačenie horčíka z tela. Najčastejšie sa tak deje vápenatým katiónom, teda neprimeranou konzumáciou mliečnych výrobkov. Tiež nadmerným požívaním solí a komplexačných činidiel, ktoré nájdeme napríklad v sladených nápojoch (najčastejšie kolové) s obsahom kyseliny fosforečnej (H3PO4). Nedostatok horčíka naopak doplníme pitím minerálnych vôd s vyšším obsahom horčíka.

365 mg na každý deň
Štúdia p. Wanga z roku 2003, ktorá bola založená na experimentovaní s horčíkom a jeho účinkami na bolesti hlavy, priniesla zistenie, že ľudia, ktorým bol podávaný horčík tak, aby ich telo obsahovalo požadovanú hladinu tohto prvku, trpeli bolesťami hlavy značne menej ako zvyšní členovia výskumnej vzorky. Ak chcete nadobro skoncovať s nepríjemným trápením a vašu hlavu si zaťažovať už len dilemami, ktoré topánky sa hodia k novým šatám, možno postačí zaobstarať dostatočné množstvo magnézia každý deň a udržiavať jeho stálu hladinu. Zabite spolu dve muchy jednou ranou – odstráňte príčinu migrény a  znovu zažiarte. Zabudnite na tabletky! Stačí jedno vrecúško, ktoré obsiahne dennú dávku horčíka – a to 365 mg. Nielenže efektívne dodáte telu potrebný horčík, ale zároveň dbáte na pitný režim. Pre viac informácií kontaktujte svojho lekára, ktorý vám ochotne pomôže.

 

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.