Nájomná vrahyňa na materskej – recenzia

5
Nájomná vrahyňa na materskej

Byť mamou na materskej a zároveň nájomnou vrahyňou je vražedná kombinácia. V prípade knihy od Elle Cosimano, Nájomná vrahyňa na materskej, to platí na 100 %. Tento typ literatúry nie je úplne moja šálka kávy, ale ja som vlastne nikdy nebola typická matka. Zabávala som sa natom, ako si syn hlavnej hrdinky niečo lepil na hlavu a bol celý od jedla a ako si jej dcéra obalila hlavu celofánom. Nič takéto som ani pri jednom dieťati nezažila.

Neviem teda posúdiť, či sú takéto až hrôzostrašné opisy toho, čo s deti schopné reálne, alebo ide iba o nesprávnu výchovu. V každom prípade deti hlavnej hrdinky Finlay Donovanovej také sú. Neposedné striebra. A ona je autorka ženských románov. Zrejme nie až tak veľmi úspešná. Teraz navyše unavená. A naštvaná. Vytočená. A bez peňazí. A nájomná vrahyňa na materskej.

Finlay budete milovať, ľutovať aj nechápať

Ak by som to musela prežívať, zrejme by som vraždila tiež. A hlavná hrdinka FINLAY DONOVANOVÁ TO ZABILA. Až na to, že v pravom slova zmysle. Je to taký kaviarenský román na štýl Bridget Jonesovej. Bude vás baviť. Nebudete chápať. Knihu odhodíte a opäť sa k nej vrátite. Finlay budete chvíľu milovať. Potom nechápať. Tie situácie, ktoré bude prežívať vám prídu tak bizarné a nepochopiteľné, že nebudete vedieť, či sa smiať, alebo nechápať. A takto je to celým románom. Bláznivé situácie, humorné dialógy.

FINLAY DONOVANOVÁ TO ZABILA… až na to, že v pravom slova zmysle.

Keď sa zrúti ale úplne všetko

Nová kniha, na ktorej Finlay práve pracuje a ktorú sľúbila odovzdať svojej literárnej agentke, ešte nie je hotová. Jej bývalý manžel vyhodil ich opatrovateľku bez toho, aby ju na to upozornil, a ráno musela poslať svoju štvorročnú dcéru do škôlky s vlasmi oblepenými lepiacou páskou.

Nájomná vrahyňa na materskej je skvelá oddychovka

Keď niekto počas obeda začuje Finlay diskutovať o zápletke svojho nového románu so svojou agentkou, pomýlia si ju s nájomnou vrahyňou a Finlay neúmyselne prijíma ponuku zbaviť sa problémového manžela obete, aby si zarobila peniaze a  splatila  tak všetky potrebné účty. Tie sa jej už kopia pri predných dverách. Čoskoro zistí, že spáchanie zločinu je v skutočnom živote oveľa ťažšie než vo fiktívnom svete.
Kniha vyšla vo Vydavateľstve Motýľ.

BUX.sk internetové kníhkupectvo

Andrea Hinková – Tarová