Koľko míňajú Slováci za obed a aké prepitné nechávajú?

0
Aké prepitné Slováci nechávajú - Qerko

Aký je rozdiel medzi Čechmi a Slovákmi v spotrebiteľskom správaní? Zaujíma vás, ktorý z dvoch susediacich národov obeduje lacnejšie a kto dáva štedrejšie prepitné? Prieskum zákazníckeho správania realizovaný počas obednej špičky ponúka zaujímavé odpovede. Dáta čerpal z revolučnej aplikácie Qerko.

Do neustále sa rozširujúceho zoznamu podnikov so zavedeným Qerkom pribudla ďalšia prevádzka. Pobočka fastoodového reťazca Burger King na Laurinskej ulici už tiež využíva koncept predom platenej objednávky a okrem klasického „take away“ si zákazníci často objednávajú aj zvýhodnené Qerko menu.

„Expanzia na Slovensko nám poskytla ďalší prehľad o správaní návštevníkov reštaurácií. Hoci by sme povedali, že sme veľmi podobné národy, z našich údajov sú zrejmé niektoré rozdiely,“ komentuje Viktor Tecl, country manager Qerko na Slovensku.

Aké prepitné Slováci nechávajú

Qerko prinieslo na jar minulého roka na stoly slovenských reštaurácií komfortné platby pomocou QR kódov. Dnes, takmer po roku, porovnáva rozdiely v správaní svojich používateľov počas obedňajšej špičky.

Najväčší rozdiel medzi Čechmi a Slovákmi je podľa aplikácie Qerko v sume, ktorú minú za obed práve pri používaní aplikácie. Kým Česi počas obeda zaplatia v priemere 270 Kč teda približne 11,20 Eur, Slováci 8,40 Eura.

„Na Slovensko sme priniesli nielen najpohodlnejší spôsob platby na svete, ale aj nástroj, kde si používatelia môžu na jednom mieste rezervovať, objednať, zaplatiť a poskytnúť spätnú väzbu. Zaznamenávame rastúci trend vo využívaní Qerka, vďaka ktorému sa posúvame čoraz ďalej od Bratislavy. Očakávame, že v tejto sezóne bude popularita Qerka na Slovensku rásť aj napriek hospodárskej recesii,“ upresňuje Tecl.

Qerko - Aké prepitné Slováci nechávajú

Do výšky ceny je zahrnutý aj počet položiek, za ktoré návštevníci platia. Česi platia za obed v priemere 2,5 položky, Slováci 1,6 položky. Českí používatelia nechávajú personálu v priemere 6,2 % prepitné, slovenskí 4,5 %.

„Hovorí sa, že prepitné by malo tvoriť desať percent z celkovej sumy. My však dlhodobo sledujeme, že prostredníctvom Qerka ľudia nechávajú personálu v priemere 7 %. Počas obeda však výška prepitného klesá približne o jedno percento.

Aj keď náklady na každodenný život v týchto dňoch citeľne stúpajú, vidíme, že hostia dávajú personálu prepitné v podobnej výške ako pred rokom. Teší nás, že návšteva reštaurácie je pre našich používateľov stále dôležitá,” dodáva Tecl.

Česi a Slováci majú podobné spôsoby platenia

Česi a Slováci sú si podobní v používaní rôznych platobných metód. Pri oboch národoch je hlavnou metódou platenia cez Qerko ApplePay, a to jednotne v 55 % prípadov. Pri 30 % platieb metódou GooglePay vedú slovenskí používatelia pred Čechmi o šesť percentuálnych bodov. Bankové karty využívajú používatelia oboch národov takmer rovnako – so 16 % vedú Česi pred Slovákmi o 1 p. b. Používatelia v Českej republike využívajú v 5 % prípadov aj iné metódy, ktoré Slováci nevyužívajú vôbec. Do aplikácie Qerko sú dnes už integrované aj stravovacie karty ako napr. Sodexo, Up, Edenred, Benefit Plus, Naše stravenka.

Viac o aplikácii Qerko

Qerko je revolúcia v gastronómii. Mobilná aplikácia umožňuje zákazníkom pomocou QR kódu okamžite zaplatiť za objednávku v reštaurácii. Každý môže zaplatiť to, čo skonzumoval. Už žiadne „spolu alebo zvlášť – a poprosím vás k pokladni“. Obsluha má viac času na samotný servis a ušetrí čas strávený pri pokladni.

Qerko, ktoré je licencované ČNB, umožňuje podnikom skutočne spoznať svojich zákazníkov, odmeniť ich za vernosť a motivovať ich k návratu. Spoločnosť Qerko transformuje údaje o platbách na poznatky o správaní zákazníkov v reštaurácii a na systém CRM, z ktorého je možné jednoducho automatizovať plánovanie kampaní na segmentovanie zákazníkov na základe ich nákupného správania.

To všetko bez toho, aby sa narušilo súkromie užívateľov. V porovnaní s platením kartou dostane obsluha aj väčšie prepitné. Služba je prepojená priamo s pokladničným systémom, takže všetky platby sa zadávajú priamo do pokladnice a obsluha ich vidí. Okrem toho sa pri platbe cez aplikáciu netlačia zbytočné účtenky. Qerko je rýchle, efektívne, bezpečné a zelené.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.