Navrhnúť tričko s vlastnou potlačou je zábavný a kreatívny spôsob sebavyjadrenia, zároveň ide aj o skvelý tip na darček. Aby však výsledok stál za to, mali by ste venovať pozornosť niekoľkým kľúčovým aspektom. S týmito tipmi vytvoríte kúsok, ktorý bude nielen originálny, ale aj kvalitný.
Pozor na obrázky nízkej kvality
Kľúčové je, aby bol obrázok dostatočne veľký, pretože počet pixelov ovplyvňuje kvalitu tlače. Pre ostrú a detailnú potlač na tričká je ideálne použiť obrázok s rozlíšením minimálne 150 pixelov na palec (PPI).
Ak použijete malý obrázok a zväčšíte ho, tlač bude rozmazaná.
Nepoužívajte obrázky chránené autorskými právami
Okrem nízkej kvality môžu byť problémom aj obrázky chránené autorskými právami alebo ochrannými známkami. Tento problém je bežný, pretože ľudia často nevedia, čo všetko spadá pod autorské práva.
Aby ste mali aspoň akú-takú predstavu, môže ísť napríklad o pánske tričká s potlačou loga športového klubu, motívy z filmov, obrázky hercov a celebrít alebo Disney postavičky.
Nezabúdajte sledovať kvalitu oblečenia
Nie je to však len o dizajne. Ak oblečenie s vlastnou potlačou chcete niekomu darovať, mala by vás zaujímať aj jeho kvalita. Najlepšou voľbou sú kúsky zo 100% bavlny, vyberte si preto výrobcu, ktorý má vo svojej ponuke aj takéto oblečenie.
Bavlnené tričká a mikiny sú pohodlné na nosenie, sú veľmi priedušné, odolné a hypoalergénne.
Vyberte si správnu metódu tlače
Niektorí výrobcovia môžu ponúkať možnosť vybrať si zo spôsobov tlače. Ak si objednávate tričko s potlačou osobne, personál vám určite rád pomôže. Pri online objednávkach však môže byť náročné rozoznať, ktorý spôsob zvoliť.
Kým pre veľké objednávky s jednoduchými vzormi je ideálna sieťotlač, pre malé objednávky a zložité farebné dizajny je vhodnejšia digitálna tlač.
Nepreháňajte to so zložitými návrhmi
Jednoduché návrhy potlače na tričká nielenže lepšie fungujú pri sieťotlači, ale aj pôsobia profesionálnejšie. Na druhej strane, digitálna tlač umožňuje aj realizáciu zložitejších dizajnov, no aj v tomto prípade platí, že menej je niekedy viac – ak sa teda nechcete vzdať svojho návrhu, zakomponujte doň aspoň menej výrazných farieb.
Zdroj obrázka: Andrey Popov / stock.adobe.com