Plánujete podnikať? Vyvarujte sa najväčších chýb, ktoré brzdia vaše úsilie

0
Ako začať podnikať

Založenie spoločnosti a vedenie vlastného podnikania je nielen v počiatočnej fáze veľkou výzvou.  Komplikovanosť celého procesu, nedostatok informácií a neustále zmeny spôsobujú, že ľudia, ktorí si chcú založiť spoločnosť či podnikať, robia časté chyby s devastačnými následkami.

Aby ste sa takýmto zbytočným komplikáciám vyhli, vysvetlíme vám, ako sa im môžete čo najlepšie pripraviť na svoju samostatnú zárobkovú činnosť.

Nereálne podmienky a nevhodné rozdelenie času

Premýšľate nad výhodným založením spoločnosti cez internet? V tom prípade by ste mali vedieť, že samotný proces založenia nie je tak náročný, ako následné prerozdelenie času a vytvorenie vhodných, ideálne reálnych, podmienok na riadenie celého projektu.

Podceňovanie veľkého množstva práce spojenej s vedením účtovníctva, akvizíciami a mnohými ďalšími aktivitami, ktoré musia majitelia firiem robiť, sa neoplatí. Dúfať, že vám za takýchto podmienok ostane čas na rodinu, relax a zábavu je nezmysel.

Samostatnosť v podnikaní potrebuje energiu a len dobrá rovnováha medzi prácou a voľným časom vám pomôže udržať si túto silu po dlhší čas.

Neprofesionálne správanie

Aj zlý vzťah so zákazníkmi je v biznise chybou. Naopak, ten dobrý je dôležitý, pretože len vtedy bude firma odporúčaná. Pri jednaní s nimi by ste preto mali byť vždy profesionálni, autentickí a priateľskí.

Avšak, na druhú stranu, ani ako freelancer/ka nemusíte všetko znášať. Ak budete sledovať stav objednávok, určite dokážete odmietnuť komplikované projekty alebo neprimerane náročných zákazníkov, aby ste svoj čas a energiu investovali do výnosnejších projektov, prípadne dôležitého zriadenia cenovo výhodnej virtuálnej kancelárie.

Nevhodne zvolená marketingová stratégia

Bez ohľadu na to, aký názor na reklamu máte, v biznise sa bez jej služieb nezaobídete. Aj ten najlepší produkt alebo služba určitú formu prezentácie potrebujú! Chybou však je, ak si zvolíte formu, ktorá v konkrétnom prípade nemá zmysel ani účel. Často sa jedná o offline druhy marketingu, ktorých použitie by ste si mali poriadne premyslieť.

Naopak, moderná PPC reklama vám prinesie úspech takmer vždy, len si ju treba nechať dobre a odborníkom nastaviť.

Príliš veľa práce

Ak sa akvizícia darí a o svojich kvalitách presviedčate aj s pomocou spomínanej reklamy čoraz viac ľudí, je to skvelé – dajte si však pozor, aby ste sa nepreťažili. Každý, kto nevie povedať „nie“ a prijíma príliš veľa objednávok naraz, si z dlhodobého hľadiska uškodí.

Ak ste preťažení, kvalita práce klesá a dochádza k zdržaniam, ktoré môžu vašu dobrú povesť zmeniť v pravý opak. Ak teda pravidelne pracujete cez noc, mali by ste urýchlene prehodnotiť svoje kapacity.

Zdroj obrázka: puhhha/Shutterstock.com

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.