Na počesť Dňa Zeme oznamuje SodaStream ambiciózne udržateľné ciele. Prostredníctvom enviromentálnej kampane „Nielen zdieľaj, aj sa staraj“ spolu so špecialistkou na sociálne médiá Randi Zuckerbergovou povzbudzuje environmentálna značka ľudí do transformovania sociálnych záujmov na skutočnú akciu pre planétu.
Na čele tejto kampane stojí SodaStream so svojimi vlastnými záväzkami, medzi ktoré patrí aj zníženie spotreby plastových fliaš na jedno použitie až o 78 miliárd kusov do roku 2025.
Spoločnosť SodaStream spolu s Randi Zuckerberg spustili ku Dňu Zeme 2021 kampaň s názvom „Nielen zdieľaj, aj sa staraj!“, v ktorej SodaStream vtipným spôsobom zdieľa dôležité environmentálne posolstvo. Randi Zuckerbergová vyzýva ľudí, aby sa nestarali iba virtuálne cez sociálne médiá, ale aby konali aj v skutočnom živote, a súčasne predstavuje udržateľnú komunitnú platformu, v rámci ktorej SodaStream zverejňuje svoj vlastný záväzok voči životnému prostrediu.
Záväzok vyhnúť sa plastovému odpadu
Opakovane použiteľné fľaše SodaStream ponúkajú alternatívu k jednorazovým plastovým fľašiam. Popredná značka prístrojov na výrobu domácej perlivej vody predpovedá, že do roku 2025 nahradí takmer 78 miliárd fliaš, čo je ďalších 11 miliárd oproti cieľu, ktorý oznámila minulý rok.
Ďalším 200 miliónom plastových fliaš sa SodaStream do konca tohto roka vyhne prechodom na výrobu kovových fliaš pre svoje príchute. Je to prvýkrát, čo výrobca perlivej vody siaha po recyklovanom alebo prírodnom materiáli. „Výroba domácej perlivej vody je vo svojej podstate udržateľná: každý používateľ SodaStreamu ušetrí až tisíce jednorazových plastových fliaš, ktoré by skončili v odpade. Náš záväzok voči planéte posúvame ešte ďalej zavedením výroby z udržateľných materiálov,“ hovorí Eyal Shohat, CEO spoločnosti SodaStream.
Z januárového prieskumu, ktorý spoločnosť uskutočnila na vzorke 600 používateľov v USA vyplýva, že až 84 % používateľov SodaStreamu uznalo jeho pozitívny dopad na planétu a znížilo spotrebu jednorazových plastových fliaš. Takmer 80 % pripustilo, že sú ekologickejšie.
Do roku 2022 plánuje SodaStream znížiť svoju uhlíkovú stopu tým, že 10 % celkových energetických nákladov svojho závodu pokryje solárnou energiou. Z 2 % v roku 2020 tak pôjde až o 5-násobné zvýšenie.
Prostredníctvom týchto investícií prispieva SodaStream k cieľu spoločnosti PepsiCo, ktorým je prechod na 100-percentnú obnoviteľnú energiu do roku 2030. Okrem toho sa spoločnosť PepsiCo zaviazala dosiahnuť nulové emisie do roku 2040, čo je o desať rokov skôr, ako sa požaduje v Parížskej dohode .
Čítajte tiež: Bublinkové leto
Čítajte tiež: Odložte ľahostajnosť!
Namiesto do práce pôjdu zamestnanci čistiť prírodu
Na Deň Zeme, teda 22. apríla 2021, zatvorí SodaStream svoje kancelárie a svojich zamestnancov vo všetkých krajinách, v ktorých má priame zastúpenie, vyzýva, aby sa zapojili do čistenia svojho okolia, ako im to obmedzenia spojené s pandémiou umožnia. SodaStream tiež podporuje environmentálne vzdelávanie a osvetové aktivity nadácie neziskovej organizácie na ochranu oceánov PangeaSeed Foundation,