Ako COVID zmenil naše beauty nákupné správanie?

0
Pexels

Ak predpokladáte, že sme sa pri líčení zamerali viac na oči, myslíte si správne. Rúže, ktoré inak počas kríz zaznamenávali rapídne zvýšenie predajov, tentokrát pre ženy nemali zmysel. Kvôli rúškam. Skôr sa zamerali na ozdravenie svojej pleti. Svoj význam zohrali aj online konferencie. Ženy sa na ne pripravovali.

Celý svet sa zaoberá otázkou udržateľnosti. Z tohto dôvodu sa očakával v roku 2020 pokles nákupov kozmetických produktov. Nakoniec bol však pravdou presný opak!

Len vo Veľkej Británii totiž výrazne vzrástol predaj pleťových produktov, pričom od januára do októbra jeho objem vzrástol o celých 54 % v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2019. Tento nárast sa však netýka len Veľkej Británie, bol celoplošný.

Predaj pleťových krémov celosvetovo vzrástol o 67 %, predaj čistiacich pleťových prípravkov o 66 %, pleťových súprav o 57 % a predaj pleťových sér o 32 %.
Čítajte tiež: Tajomstvo krásnej pleti je v čistení – čistite a vyplňte

Pexels

Jedným z dôvodov tohto javu môže byť aj pandémia, ktorá mnohých z nás uväznila v podmienkach home officu. Mnohí z nás si preto určite povedali, že ideálnejší čas na detox od dekoratívnej kozmetiky neexistuje.

Svoju pozornosť sme preto mnohí upriamili na snahu o dosiahnutie krajšej a zdravšej pokožky, pričom nás často nezastavila ani nedostupnosť vybraných produktov na domácom trhu.
Čítajte tiež: Dajte svojej pleti kyselinu hyaluronovú

Predpoklad červený rúž nevyšiel


Všetci mejkap artisti a beauty redaktori nás v závere roka 2019 uisťovali, že sa v roku 2020 do ulíc vráti kombinácia červených pier a odvážne nalíčených očí. Pandémia a nosenie rúšok však tento predpoklad obrátila doslova hore nohami.

Naša pozornosť sa presunula z pier k očiam a nosenie rúšok úplne zmenilo aj náš spôsob líčenia.

Pexels

Tento fakt potvrdzujú aj údaje o predajoch, ktoré sú celkom iné než v predchádzajúcich krízach. V období minulých hospodárskych nepokojov to bol totiž práve rúž, ktorého predaje výrazne stúpli.

Tohtoročný výskum spoločnosti Kantar ale preukázal, že predaje v kategórii “starostlivosť o pery” sa len na Amazone mesačne prepadli o 15 %.

Na druhej strane však vzrástli predaje očného mejkapu, a to až o 204 %! Na Youtube a Tiktoku sa dokonca vyrojili videá s hashtagom “MaskMakeup odkazujúce na líčenie zamerané na oči.

Pexels

Pripravujú sa ženy na videokonferenciu?

Ešte nedávno sme vďaka niekoľkým vrstvám krycieho mejkapu zakrývali väčšie i menšie nedostatky pleti, jesenný prieskum spoločnosť FOREO a OnePoll UK z roku 2020 však hovorí o zmene.

Prieskumu sa zúčastnilo 2 000 žien vo veku od 18 do 34 rokov pričom sa zistilo, že len každá piata z nich si ráno nastavuje budík skôr, aby sa stihla pripraviť na videokonferenciu, a 40 % žien si napríklad vypína kameru, pretože nie sú spokojné so stavom svojej pleti.

Zdravá pokožka tak na seba v Zoom prostredí strhla väčšinu pozornosti. Od začiatku prvej vlny pandémie si ženy dvakrát častejšie kupovali pleťové kozmetické produkty, pričom až 60 % z nich sa menej spolieha na účinky dekoratívnej kozmetiky.

Bezhlavé míňanie strieda rozumná investícia


V priebehu minulého roka sa teda starostlivosť o pleť stala novým základom. Ženy uprednostňujú investície do produktov, ktoré pleti doprajú správnu starostlivosť pred tými, ktoré ju skrášlia len na krátky čas.

Vďaka pravidelnej, premyslenej a efektívnej starostlivosti z ich tvárí tiež zmizlo viacero problémov, ktoré v minulosti bežne ukrývali pod dekoratívnou kozmetikou.

Okrem bezhlavého míňania peňazí na neefektívne produkty by sme sa v roku 2021 mali preto oveľa viac zamýšľať aj nad tým, či je daný nákup len naším rozmarom alebo aj dobrou investíciou. To je totiž jediná cesta, na ktorej konci nájdeme dlhodobé výsledky.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.