9 najväčších mýtov o proteínoch pre ženy

1

Ženy by vraj nemali piť proteínové kokteily, pretože im narastú svaly podobné ako mužom. Dámy, nemajte obavy. Všetko je úplne inak. Nech sa páči, čítajte a dozviete sa viac. Proteíny.

Proteíny a najčastejšie mýty

  • Proteínové nápoje spôsobia, že budete vyzerať ako kulturistky.
  • Proteín pre ženy predstavuje obrovské a desivé svaly.
  • Po proteíne vám narastú fúzy a budete mať neustále zlú náladu.

To je len pár najznámejších mýtov o proteínových nápojoch a proteíne pre ženy. Na nasledujúcich riadkoch vám ukážeme podrobné vysvetlenie a presvedčíte sa samy o tom, aký dôležitý je pre ženy proteín. Či už ako súčasť zdravej stravy alebo fitness tréningu.
Čítajte tiež: Ktorý kolagén je najlepší? Recenzia

Čo je to proteín?

Proteín je dôležitou súčasťou vyváženej stravy. Je zároveň zásadný pre toho, kto si chce budovať a udržovať svalovú hmotu. Obsahuje aminokyseliny, ktoré sú zdrojom energie, a zároveň sú základnou stavebnou jednotkou pre svaly. Energia sa z proteínov uvoľňuje pomalšie, dokáže tak človeka zasýtiť na dlhší čas.

1/ Po proteíne budete vyzerať „nabúchane“

Toto je asi najväčší omyl týkajúci sa proteínu pre ženy. Vlastne rovnaký mýtus je spojený so ženami a dvíhaním činiek a posilňovaním. Raz a navždy – NIE – žiadny proteín sám o sebe z vás neurobí zápasníka. Pravda je taká, že ženy neprodukujú také množstvo testosterónu, aby bola ich svalová hmota ako u mužov. Takže bez ohľadu na to, koľko proteínu konzumujte, nepremeníte sa na svalovca, to určite nie.
Čítajte tiež: Cvičenie a klimaktérium? Budete fit a šťastná

2/ Po proteíne priberiete

Ak budete konzumovať viac kalórií ako spálite, potom určite áno, priberiete. To je pravda bez ohľadu na to, akú diétu držíte. Už ste počuli o proteínovej diéte? Po tej sa kilá naozaj strácajú, a pritom vďaka proteínu necítite hlad.

Napríklad kompletný diétny program KetoMix vám postráži celý jedálniček. Vy si iba vyberiete dĺžku programu. Jedlá pripravíte ľahko a rýchlo. Výber je naozaj pestrý – proteínové palacinky, pečivo, cestoviny alebo aj dezerty.
Čítajte tiež: Áno, aj po 40. roku môžete schudnúť!

3/ Ženy nepotrebujú toľko proteínu ako muži

Nedá sa poprieť, že požiadavky tela na dennú dávku proteínu sa podľa pohlavia líšia. Napriek tomu však väčšiu rolu hrajú aj iné aspekty, napríklad aktivita človeka, váha, výška alebo vek. Neplatí ani, že fyzicky aktívna žena potrebuje rovnakú dávku proteínu ako muž, ktorý trávi väčšinu času sedením.

Všeobecne sa dá povedať, že odporúčané množstvo proteínu pre ženy je 1 gram proteínu na 1 kg váhy. Zdravá 70 kilová žena teda potrebuje približne 70 gramov proteínu na deň.

4/ Počas diéty proteíny nepotrebujete

Proteín je základnou stavebnou jednotkou svalov. Ak nechcete stratiť svalovú hmotu aj počas diéty, nemali by ste proteín vynechávať. Napríklad práve vďaka proteínovej strave počas ketónovej diéty nemusíte tráviť v honbe za lepšími krivkami hodiny v telocvični.

5/ Všetky proteíny sú rovnaké

Nie je proteín ako proteín. Vždy by ste si mali vyberať len tie kvalitné. Z každého zdroja proteínu profituje telo inak. Ten živočíšny (mäso, vajcia a pod.) je všeobecne lepšie stráviteľný ako ten rastlinný (napr. tofu). Najjednoduchším spôsobom, ako si doplniť proteín, sú dobre stráviteľné proteínové kokteily. Kombinujú sa v nich rôzne zdroje proteínov, takže si telo vyťaží maximum.

6/ Proteínové kokteily sú iba pre mužov

Nie je to pravda. Proteínové nápoje môžu piť ženy aj muži. Dôležité je, aby ste si postrážili odporúčané množstvo dennej dávky. A kvalitu, samozrejme. Veľa proteínových kokteilov je totiž dosládzaných.

7/ Viac proteínu znamená viac svalov

Ak zvýšite príjem proteínu, svalová hmota vám automaticky narastie. Ak však držíte diétu s vyšším príjmom proteínov, svalová hmota sa vám nebude strácať. Nezabudnite však, že napchávať do seba vysoké dávky proteínu nemá naopak efekt žiadny. Bude to iba na úkor ostatných dôležitých živín.

8/ Proteín zvyšuje hladinu testosterónu

Mnoho ľudí verí, že vysoký príjem proteínov pre ženy v strave vedie ku zvýšeniu hladiny testosterónu a s tým spojenému zväčšovaniu svalov. Toto tvrdenie nestojí na žiadnom základe a nie je nijako vedecky podložené. Vyššia hladina testosterónu s proteínom nijako nesúvisí.

9/ Proteín spôsobuje problémy s obličkami

Ani o tomto mýte neexistujú presvedčivé vedecké dôkazy. Samozrejme, žiadny extrém nie je správny. Preto ani strava založená výhradne na proteíne (bez dopĺňania ostatných makroživín) neprinesie z dlhodobého hľadiska vášmu telu nič dobré. Ak máte problémy s obličkami a chcete držať proteínovú diétu, určite by ste to mali predtým konzultovať so svojím lekárom.

1 komentár

  1. […] Tí, ktorí pracujú v kanceláriách a majú sedavé zamestnanie, mávajú možnosť rozplánovať si konzumáciu jednotlivých porcií a vďaka tomu jesť pravidelne. Keď k tomu pridajú aspoň mierny pohyb vo forme chôdze do práce a chôdze do schodov, majú takmer vyhrané. Ďalšou skvelou fyzickou aktivitou pre spevnenie tela a relaxáciu mysle je napríklad joga.Čítajte tiež: 9 najväčších mýtov o proteínoch pre ženy […]

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.