Hrajte golf, obídu vás depky

0

Golf má veľa zdravotných benefitov. Podporuje fyzické a mentálne zdravie. Golf robí život ľudí lepšími. Deje sa to tým najjednoduchším spôsobom, vezmite si napríklad radosť z dobrého odpalu.

1. Golf znižuje úzkosť
Golf je prostriedkom k lepšiemu celkovému zdraviu a teda aj mentálnemu. Roger Hawkes, bývalý hlavný lekár The EuropeanTour hovorí: „Sociálna komunikácia je rizikovým faktorom, ktorý bol podceňovaný. Mentálne zdravie je veľkou vecou v týchto dňoch a časoch a rozumná fyzická aktivita sa spája so znížením úzkosti a redukciou depresie.”

2. Golf ponúka prospešnú sociálnu komunikáciu
Sociálna komunikácia má pozitívne účinky. Dopamín, ktorý nám prináša dobrý pocit a zmierňuje bolesť, je ako prirodzene produkované morfium. Každá sociálna komunikácia na golfovom ihrisku tak môže podporiť mentálne zdravie.

3. Golf znižuje pôsobenie depresie
Beh produkuje endorfíny. Aj menej náročné športy ako golf môžu pomôcť duševnému zdraviu. Jedna austrálska štúdia zistila, že ženy bojujúce s depresiou, ktoré sa v priemere 2,5 hodiny venovali miernemu cvičeniu (vrátane golfu), boli menej ovplyvnené depresiou ako na začiatku výskumu.

4. Golf znižuje stres
Cvičiť je výborné, ale cvičiť vonku, v prírode („zelené cvičenia”) je lepšie. Tieto cvičenia znižujú stresu a pomáhajú zotaviť sa z mentálnej únavy. Golf je perfektným prostriedkom na dosiahnutie týchto cieľov – je to šport v prírode.

5. Golf môže byť forma terapie
Schopnosť golfu zlepšiť mentálne zdravie je dostatočne silná na to, aby sa golf bol využíval ako prostriedok terapie pre ľudí s duševnými problémami alebo aj pre ľudí užívajúcich lieky. Golf má pozitívny vplyv na zdravie a sociálne blaho spolu so zmenami v denných aktivitách.

Viac ako odporúčané dávky zdravia
Golf je jedinečný šport práve teraz, keď sa celosvetovo odporúča fyzická aktivita, vrátane trvania, intenzity a frekvencie pre udržiavanie si zdravého ducha. V roku 2017 prišla Svetová zdravotnícka organizácia s Global Action Plan s iniciatívou na podporu fyzickej aktivity.

Pravidelná fyzická aktivita je totiž  skvelou prevenciou pred ochorením srdca, infarktom myokardu, cukrovkou, rakovinou pŕs a čriev. Výborne prispieva tiež k prevencii vysokého tlaku, nadváhy a obezity. Je úzko prepojená s mierou duševného zdravia, zbrzdením, či oddialením príznakov demencie a zlepšením kvality života.

Dnešná spoločnosť si musí uvedomiť, že jednému zo štyroch dospelých chýba fyzická aktivita a viac ako 80 % detí v adolescentom veku sa nedostatočne hýbe.

Odporúčané dávky pohybu sú pritom pre ľudí vo veku 18-64, aj 65+150 minút fyzickej aktivity miernej alebo 75 minút energickej intenzity týždenne. Alebo kombinácia obidvoch.

Deťom v adolescentom veku (5-17 rokov) sa odporúča minimálny pohyb 60 minút od mierneho po energický denne. A golf je unikátny v tom, že sa mu môžete venovať do oveľa vyššieho veku v porovnaní s inými športmi.

Golf je populárny šport pre mužov i ženy. Má dobrý dopad na zdravie. Fyzické aj mentálne. Je skvelé, že je dostupný širokej verejnosti. „Keď som mala tridsať, myslela som si, že golf je veľmi technický, drahý a elitársky šport. Vďaka šesťtýždňovému kurzu som pochopila, aký je jednoduchý a aká zábavná je hra na 9 jamiek,“tvrdí šesťdesiatnička.

Annika Sorenstam, žijúca legenda ženského golfu, major šampiónka a celosvetová ambasádorka golfu a zdravia hovorí: „Golf je skvelý pre zdravie ľudí všetkých vekových skupín, hráčov aj divákov. Urobme všetko preto, aby viac ľudí mohlo spoznať kúzlo golfovej hry a pridalo sa k nám.“

Vedeli ste, že?:
– 39 % detí hrá golf s mamičkami?

– iba 18 % hrá primárne s otcami?

– golf má bohatú históriu – prvé pravidlá vznikli v roku 1744?

– zlepšuje obranu pred kardiovaskulárnymi ochoreniami – zlepšuje hladinu krvnej glukózy?

– zvyšuje sebavedomie, vylepšuje sebadôveru a znižuje úzkosť?

– pomáha zlepšovať medziľudské vzťahy, kontrolu emócií a sociálne vzťahy?

– znižuje hladinu cukru v krvi a obezitu?

-znižuje riziko výskytu cukrovky o 30-40 %?

-významne napomáha predchádzať demencii, ktorá už dnes trápi takmer 50 miliónov ľudí?

-golf sa hrá v priemere na 7000 m2 vonkajšieho prírodného prostredia (plocha 10 futbalových ihrísk)?

-diváci na golfových turnajoch nachodia v priemere 11 500 krokov denne, prekonávajú  tak minimálnu odporúčanú dennú dávku zdravého pohybu?

Kamil Balga a Kristína Brezová

(zdroj: www.golfdigest.com)

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.