Meditácia ovplyvňuje naše správanie

2
Foto: Pexels.com

Nemusíte byť veriaci, aby ste meditovali. Meditácia nám pomáha v mnohých smeroch nášho bytia. Zvyšuje koncentráciu, uvoľňuje stres, úzkosť, buduje naše sebavedomie, rozvíja intuíciu, zvyšuje hladinu serotonínu, čím ovplyvňuje našu náladu a správanie, samozrejme ľudské vzťahy a produktivitu.

Koncentrovaná meditácia
To najdôležitejšie je náš dych. Hovorí sa, že ako dýchame, tak žijeme. A najjednoduchším spôsobom, ako začať meditovať, je sústrediť sa na svoj dych. Toto cvičenie je súčasťou najrozšírenejšej meditačnej techniky na svete: koncentrovanej meditácie. Čo robiť, keď vám myšlienky prúdia kade tade? Mám jednu osvedčenú techniku, aj keď nešlo to hneď a musela som ju cvičiť. Teraz sa z toho stal už zvyk. Spočíva v tom, že zatvoríte oči, sústredíte sa na svoj dych a predstavíte si okno. Keď k vám príde myšlienka, pošlete ju tým otvoreným oknom von. A teraz si predstavte svoje myšlienky ako listy a pozerajte sa, ako letia von oknom. Popritom sa sústreďte na svoje dýchanie alebo sa pozerajte na sviečku a sledujte, ako horí, prípadne zamerajte svoju pozornosť na nejakú farbu. Namiesto nasledovania akýchkoľvek náhodných myšlienok, ich proste nechajte ísť. 
Čítajte tiež: https://andawell.sk/10-tipov-ako-spomalit/

Meditácia všímavosti
Ak vám tento typ meditácie nepôjde, vyskúšajte metódu všímavosti. Tá je založená na tom, že si naopak myšlienky všímať budete, avšak nebudete ich posudzovať ani sa nimi zaoberať. Len si ich všímajte. Časom si začnete všímať tendenciu ľudí rýchlo posúdiť hocijakú skúsenosť a označiť ju za dobrú alebo zlú, za príjemnú či nepríjemnú. Vy si pravidelnoumeditáciou vytvoríte vlastnú vnútornú rovnováhu. Metódu koncentrovanej meditácie a meditácie všímavosti môžete kombinovať.

Foto: Pexels.com

Meditácia vizualizácie
Meditačnou technikou je aj vizualizácia. Môžete ju využiť najmä vtedy, ak chcete niečo dosiahnuť – či už je to naučiť sa po anglicky, hrať na klavíri, a dokonca ňou môžete privolať aj príležitosť, s ktorou príde hojnosť alebo aj lásku (tá sa musí začať v nás a platí, že na akej energetickej vlne sa nachádzame, takého partnera si do života privoláme). Je na vás, čo chcete riešiť, dôležité je tomu veriť a pravidelne vizualizáciu cvičiť. Naša hlava by nám mala počas meditácie pomáhať dosiahnuť naše ciele. K tomu je potrebné, aby sme vedeli, aké sú naše ciele. Rozdeľte si teda svoje ciele, zapíšte si ich a zapisujte si ich aj každý deň. Tak ich vaša myseľ vezme za svoje.

Ak sme v strese, nesústreďme sa na problém, ale zamerajme svoju myseľ na riešenie. Nedovoľme negatívnym myšlienkam nás ovládať. Ak sme smutní, dovoľme si smútok, plač čistí dušu, uvoľňuje napätie.

Potom môžete začať pravidelné cvičenie. Prvým bodom je uvoľnenie. Nájdite si tiché miesto, kde vás nikto nebude rušiť. Zatvorte oči, nadýchnite sa nosom, vydýchnite nosom. Toto opakujte päťkrát. Nechajte dych pomalým tempom plynúť a popritom si začnite predstavovať svoj zámer – cieľ a to až dovtedy, kým jasne neuvidíte jej obraz. A teraz do tejto predstavy vstúpte. Udržujte pritom pokojné dýchanie, pred vami je jasný obraz vášho cieľa, už vidíte, čo máte na sebe, viete, kde sa nachádzate, cítite vôňu, viete, kto je tam s vami, čo počujete a ako sa cítite. Pri meditácií vizualizácie je veľmi dôležité mať jasný a pozitívny obraz toho, čo chcete dosiahnuť a kam sa po dosiahnutí toho cieľa dostanete. Vizualizujte si želaný výsledok často a opakovane a vaša myseľ ho bude pokladať za normálny, akceptovaný a dosiahnuteľný. Do predstavy, čo bude po dosiahnutí cieľa, vložte všetko nadšenie a entuziazmus.
Čítajte tiež: https://andawell.sk/budhanaramky/

Meditácia čerpá energiu tu a teraz
V budhizme znamená meditácia „spontánne spočívanie v tom, čo je“. Tento stav môžeme dosiahnuť upokojením a sústredením mysle, či prácou s energetickými kanálmi tela. Meditácia je technika, pomocou ktorej sa človek učí kontrolovať svoje vlastné myšlienky, rozumieť svojim pocitom a spoznávať samého seba. Je to technika, pri ktorej človek vstupuje sám do seba a pozoruje svoje vnútorné procesy a riadi ich. Zároveň sa pri nej človek učí vypnúť myšlienky a hlavu a čerpať energiu z Tu a Teraz. Je to stav, v ktorom meditujúci úplne alebo čiastočne zameriava svoju pozornosť dovnútra, na svoje myšlienky, pocity a tok energie, aby ich sledoval a učil sa ich kontrolovať. Zároveň sa meditujúci pokúša spoznať pôvod svojich myšlienok a pocitov, ako aj smer prúdenia energie.
Čítajte tiež: https://andawell.sk/teraz-dychaj-a-budes-stastny/

2 KOMENTÁRE

  1. […] Ak ale prežívate nejakú stresujúcu situáciu – blížiaci sa termín, hádka, verejné vystúpenie a pod. – je kortizol v tele po celý deň vo vysokom množstve a narušuje vylučovanie spánkového hormónu melatonínu, čo potom ovplyvňuje kvalitu spánku. Naopak, ľudia, u ktorých množstvo kortizolu počas dňa klesá, majú kvalitnejší a výdatnejší spánok, viac energie, lepšie zvládajú stresové situácie a sú šťastnejší.Čítajte tiež: https://andawell.sk/meditacia-ovplyvnuje-nase-spravanie/ […]

  2. […] Ešte stále aj dodnes, za stenami svojho kláštora praktizujú jedinečné bojové techniky Kung Fu. Táto technika je považovaná za “matku” bojových umení. Avšak Damo, zakladateľ Zen Budhizmu, ich naučil nikdy nepoužívať svoje zbrane agresívne, iba na obranu. Iba zopár ľudí porozumie ich filozofii a spôsobu myslenia a objaví tajomstvá ich fyzickej a psychickej sily.Čítajte tiež. Meditácia ovplyvňuje naše správanie […]

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.