Manželka a vdova – recenzia

5

Kniha Manželka a vdova je druhou knihou austrálskeho spisovateľa Christian White. Veľmi rada čítam doslovy autorov a tu sa priznal, že po úspešnej prvotine Nezvestná mal trochu obavy. Navyše nevedel prísť na rozuzlenie a ten mu nakoniec vnukla na prechádzke jeho manželka.

Vznikol tak skvelý triller, ktorý rozpráva súbežne príbehy dvoch žien, ktoré sa nakoniec stretnú v inej časovej línií. Celý dej budete priam “hltať “, mimoriadne atraktívny spôsob písanie vás ihneď vnesie do deja, avšak práve tá časová línia vás dostane úplne. Majstrovské dielo.

Jednotlivé kapitoly príbehu sú pomerne krátke, strieda sa príbeh manželky a vdovy, čo ešte viac vzbudzuje zvedavosť a každá kapitola zostáva otvorená, aby navnadila čitateľa na pokračovanie.

Anotácia od vydavateľa:

Jadro príbehu Christiana Whita sa odohráva v známom austrálskom letovisku na ostrove Belport, v zimnom období opustenom a bez života. Vdova príde o svojho muža Johna a manželka o svojho muža Raya. Každá z nich rozpráva svoj príbeh paralelne s príbehom tej druhej a naoko nezlučiteľné osudy sa postupne zlievajú do jedného celku, aby sa ich cesty nakoniec skrížili v pôsobivej scéne, kde každá zachraňuje vlastnú rodinu.

Elegantná Kate začína tušiť, že v jej manželstve to škrípe. Je nesamostatná, úplne podriadená svojmu mužovi a život bez neho si nevie ani predstaviť. No keď sa John nevráti z lekárskeho sympózia v Londýne a Kate zistí, že manžel už tri mesiace nepracuje na pôvodnom pracovisku v nemocnici, zdesene si uvedomí, že žila s neznámym cudzincom, ktorý u nej hľadal bezpečný prístav.

Jednoduchá predavačka Abby pracuje na ostrove v miniatúrnom supermarkete. Má zvláštnu záľubu v preparovaní zvierat a rada behá dlhé trate po pobreží. Veľa času trávi s lesbickou priateľkou, miestnou policajtkou. Je spokojná so svojím životom, oddane sa stará o atraktívneho manžela Raya a má plné ruky práce s deťmi – rebelujúcimi a ťažko zvládnuteľnými tínedžermi.

Konflikt medzi mužmi postupne vychádza najavo a pokračuje konfliktom Kate a Abby. Autor šikovne nahadzuje udičky a odhaľuje skutočnosti, ktoré sú pre prípad dôležité, ale aj mätúce.

Brilantne spracovaný príbeh s neopakovateľnou strhujúcou atmosférou vedie čitateľa kľukatými cestičkami ľudských osudov až na okraj útesu, kde mu položí dôležitú otázku: Ako dobre poznáme ľudí, s ktorými žijeme a ktorých milujeme?
Oheň v srdciach – Recenzia
Toskánske dieťa – recenzia
Posledný list od milenca – Recenzia