10 predsavzatí pre zdravší život

0
13

Pri novoročných predsavzatiach je dôležité zamerať sa na tie, ktoré budú našou dennodennou súčasťou, pretože tých sa s najväčšou pravdepodobnosťou aj budeme držať.

 

Na novom roku je niečo, prečo chceme zatočiť so starými zlozvykmi a začať nanovo. Spätne sa pozrieme na predsavzatia, ktoré sme splnili, aj na tie, ktoré sme nedodržali. Sľúbime si, že sa v novom roku budeme o seba starať lepšie. Susan Bowerman, osobná konzultantka spoločnosti Herbalife je veľkým fanúšikom predsavzatí – samozrejme pokiaľ sú rozumné. Predsavzatia nebudú mať podľa jej slov žiadny efekt, ak na ne zabudneme už okolo Valentína.

Sústreďte sa na zmenu niektorých každodenných zvykov, ktoré sa neskôr stanú neoddeliteľnou súčasťou vášho dňa a prinesú vám čo najviac ovocia za vynaložené úsilie.

Tu je  top 10 predsavzatí pre zdravší začiatok roka:

  1. Raňajkujte
    Raňajky sú skvelý spôsob, ako si udržovať zdravú váhu. Pomáhajú ráno nabudiť myseľ, keďže nás mozog po celonočnej hladovke potrebuje doplniť palivo.
  1. Hýbte sa viac
    Hýbte sa aj mimo svojho pravidelného cvičenia – aj počas práce sa dokážete hýbať. Vybehnite po schodoch, využite bicykel alebo chôdzu, pokiaľ potrebujete čokoľvek vybaviť, prechádzajte sa počas telefonovania alebo sa jednoducho zastavte za kolegom osobne, namiesto písania a posielania emailu.
  1. Nejedzte pred obrazovkou
    Vôbec nezáleží na tom, či je to počítač, televízor alebo akákoľvek iná obrazovka. Počas sledovania obrazovky sa nesústredíte na jedlo – nevychutnáte si ho a zjete oveľa viac, akoby ste chceli.
  1. Nejedzte za pochodu
    Tým myslíme zlozvyky ako jedenie počas šoférovania, pri vybavovaní pracovných či súkromných záležitostí alebo keď sa ráno v zhone obliekate. Vyhraďte si čas na jedlo a vychutnajte si ho.
  1. Pozor na tekuté kalórie
    Pokiaľ nie je tekutina plnohodnotným jedlom, mali by mať prijímané tekutiny čo najnižší kalorický obsah. Získavajte čo najviac energie z jedla a nie z nápojov – je to jeden z najjednoduchších spôsobov sa zbaviť nadbytočného príjmu kalórií.
  1. Hydratujte
    Naše telo v mnohých procesoch potrebuje vodu a  mnoho ľudí pitný režim nedodržuje. Majte preto vždy po ruke vodu alebo čaj a snažte sa popíjať počas celého dňa.
  1. Prísun bielkovín
    Bielkoviny uspokoja náš hlad lepšie ako tuky alebo uhľohydráty. Popri hlavných jedlách preto majte vždy po ruke jogurt, orechy, proteínové tyčinky, mliečny shake, parený syr alebo malú plechovku tuniaka.
  1. Ovocie a zelenia v každom jedle
    Ovocie a zelenina nám dodávajú veľa živín s najmenším obsahom kalórií. Sú plné vody a vlákniny, ktorá nás doplní energiou.
  1. Nevynechávajte jednotlivé jedlá
    Vynechávanie jedál veľmi zriedkavo funguje ako kontrola príjmu kalórií. Každým vynechaním jedla sa vaše telo bude snažiť dobehnúť ,,zameškané“ tým nasledujúcim… Jedenie malých porcií a snackov niekoľkokrát za deň je dobrá cesta k zdravému telu.
  1. Zdvíhajte činky
    Silové cvičenia spaľujú kalórie, zlepšujú náladu a posilňujú kosti. Vďaka silovým cvičeniam si budujeme svalovú hmotu, ktorá nás robí silnejšími a môže zvyšovať aj kľudovú energetickú spotrebu.

 

 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.