Doplnky výživy vyberajte zodpovedne

0

Pre všetkých, ktorí sa aspoň trochu hýbu a chcú sa udržať vo forme, platia dve čísla: 30 a 70. Pohyb, strava a doplnky výživy.

Ako je možné, že pravidelne športujete, potíte sa, spaľujete kalórie a napriek tomu sa vás tuk drží ako kliešť a údaje na váhe neklesajú? Môže byť za tým nesprávne nastavená strava. Platí totiž, že o tom, ako vyzeráme, rozhoduje v 30 percentách pohybová aktivita a až v 70 percentách strava.

A pokiaľ ide o tú, doplnky výživy by mali byť vysokej kvality a mali by v nej mať 30-percentý podiel. Základom zdravého životného štýlu je naučiť sa správne jesť, nie niečo si odopierať. Nič, čo jeme v rozumnom množstve, nie je pre nás nezdravé.
Čítajte tiež: Cviky na chudnutie – ako sa dostať do letnej formy?

Doplnky výživy – kedy po nich siahnuť?


Jesť by sme mali všetci všetko, pestro a s mierou. Ale čo s výživovými doplnkami? Potrebujeme ich, koľko a akých? Suplementy ako vitamíny a minerály, prípadne náhrady stravy v podobe proteínových nápojov a tyčiniek môže využiť každý človek, ktorý je často v zhone, nestíha, ale pri tom všetkom mu záleží na jeho zdraví.

Nie je proteín ako proteín

Najskôr je potrebné stanoviť si cieľ – chudnem alebo naberám svalovú hmotu? Ak chudnem, bude pre mňa dôležitá kalorická hodnota produktov. Zvolím si teda proteín, ktorý neobsahuje tuk ani cukor. Ak sa snažím nabrať, môžem si dovoliť viac. Určite treba sledovať zloženie proteínových práškov alebo tyčiniek. Je to ako keď kupujeme potraviny a dbáme na ich zloženie.
Čítajte tiež: Najlepším parametrom pohybu, je radosť!

Proteín je zdrojom bielkovín a tie nám pomáhajú budovať svalovú hmotu.

Proteín je zdrojom bielkovín a tie nám pomáhajú budovať svalovú hmotu. Dá sa povedať, že ak si chceme postavu vytvarovať silovým tréningom, tak ich príjem je pre nás kľúčový. Keďže proteín má rýchlu vstrebateľnosť, najlepšie je prijímať ho rovno po tréningu. Tak sa aminokyseliny z neho dostanú čo najrýchlejšie k poškodeným svalovým vláknam.

Doplnky výživy – tyčinka ako záchrana


Nielen po cvičení, ale aj v priebehu dňa nás môže zachrániť proteínová tyčinka. Je fajn mať ju poruke, keď sa nevieme dostať k plnohodnotnému jedlu, prípadne máme chuť na niečo sladké a nechceme zhrešiť. V diétnom režime je vhodné vyberať si tie s nižšou kalorickou hodnotou a bez pridaného cukru.

Doplnok, nie náhrada – pozor na gainer


Hoci sa v zásade z proteínov nepriberá, neznamená to, že by sme ich mali jesť či piť od rána do večera namiesto normálneho jedla. A pozor na takzvaný gainer!

Z bežných proteínov sa veľmi pribrať nedá. Na trhu s výživovými doplnkami je však bežne dostupný takzvaný gainer, ktorý mnoho ľudí považuje za druh proteínu. Obsah proteínu v tomto výrobku je výrazne nižší, ako v ostatných proteínových produktoch. Obsahuje aj pridané sacharidy a tuky, takže ho využívajú zvyčajne ľudia, ktorí sa snažia pribrať. Slúžia na doplnenie energie.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.