Ako schudnúť a nezostať len pri predsavzatí?

1
35

Koniec starého roka a začiatok toho nového sa nám pomaly blížia. S tým súvisí aj bilancovanie a záväzky. Medzi najčastejšie novoročné predsavzatia patrí jednoznačne: “Schudnem!” Každoročne sa o to pokúšajú tisícky ľudí. Trápi ich väčšie brucho či kilogramy navyše, za ktoré vinia najmä vianočné prejedanie. Ako znova s ľahkosťou naskočiť na vlnu zdravého životného štýlu?

Čo hovoria o predsavzatiach a chudnutí prieskumy?
Podľa prieskumu spoločnosti STEM/MAR si na rok 2019 plánovala dať novoročné predsavzatie takmer polovica oslovených Slovákov. Celkovo 43 percent z opýtaných, vo veku 15 až 59 rokov, pričom prevažovali ženy. A čo sme si sľubovali najčastejšie? Prvá priečka jednoznačne chudnutiu. Takmer polovica z opýtaných  sa vyjadrilo, že by sa chcelo pustiť do boja s nadbytočnými kilogramami. Nasledovali plány zdravšie sa stravovať, menej sa stresovať a športovať. Žeby teda Slováci predsa mali zdravý životný štýl zakotvený niekde v podvedomí?

Kilogramy navyše nie sú len estetickým problémom
Obezita v súčasnosti dosahuje epidemické proporcie. Ide o najrozšírenejšie metabolické ochorenie na svete s trvalo vzostupným trendom výskytu. Podľa univerzitnej diabetologičky MUDr. Kataríny Černej, MHA, MPH, MBA, sú však oveľa väčšími hrozbami súvisiace ochorenia. Ak hmotnosť nie je optimálna, stávajú sa vašimi „dennými spoločníkmi“ cukrovka, vysoký krvný tlak, či cholesterol, zvýšená hladina kyseliny močovej… Tu sa komplikácie ani zďaleka nekončia. Pokiaľ sa niečo nerozhodnete včas urobiť so svojou váhou.

“Neexistuje zázračný liek, ktorý vám zaručí schudnutie. Začať vám ale môžu pomôcť  nutrične vyvážené programy na redukciu váhy,” odporúča univerzitná diabetologička MUDR. Katarína Černá, medicínsky odborný garant pre výživové a redukčné programy NUTRI FOOD PLAN.

Novoročné predsavzatie o chudnutí, ktoré vydrží
Pravidelne v období nového roku môžeme sledovať nárast ľudí, ktorí chcú niečo robiť so svojou váhou a zdravím. Či už sú to preplnené fitness centrá, zvýšený počet bežcov na uliciach, ale aj klientov u špecialistov – výživových poradcov. V tejto súvislosti vystáva rozhodujúca otázka: Akú diétu zvoliť, aby sa nám podarilo schudnúť a zároveň sme nepociťovali návaly hladu z nedostatku stravy?

V poslednom čase pribúdajú kvalitne zdokumentované medicínske štúdie o nízkosacharidových diétach. Dokazujú, že tieto sú pri spaľovaní telesného tuku úspešnejšie než diéty, redukujúce aj príjem bielkovín a tukov. Takáto je napríklad jediná nutrične vyvážená diéta NUTRI FOOD PLAN. Medzi jej najväčšie výhody patrí fakt, že si ju môže dovoliť naozaj každý. Aj ten, čo je po Vianociach doslova “vyhádzaný z peňazí”. Pretože ceny potravín, nápojov a doplnkov sú primerané. Vyjdú vás podobne ako keby ste sa stravovali sami. Jednotlivé diétne produkty sú dostupné iba prostredníctvom vyškolených výživových poradcov.

Váš metabolizmus sa okrem toho nespomalí, ale naopak, zrýchli. Nezaskočí vás “vlčí” hlad, neprídete o svaly a vznikajúce ketolátky dodajú dvojnásobok energie. Naučíte sa veľa o zdravom spôsobe stravovania sa, získate jedálniček na mieru a v pomerne krátkom čase i vysnívanú postavu.

Ako začať s chudnutím?
Redukčné programy by mali byť individuálne a prispôsobené konkrétnym potrebám a cieľom. Pri chudnutí je tiež veľmi podstatné prihliadať na zdravotný stav. Preto je najlepšie, ak redukciu vedú lekári alebo nutriční konzultanti. Čiže prvým krokom je ich návšteva. Po absolvovaní váženia a merania vám odporučia vhodný program na chudnutie. Každý, kto sa rozhodne pre zníženie nadváhy alebo liečbu obezity, by mal prejsť štyrmi fázami: prípravnou, chudnúcou, stabilizačnou a udržiavacou. Princíp redukčných a výživových programov NUTRI FOOD PLAN spočíva vo výraznom obmedzení sacharidov a tukov, pri súčasnom dostatočnom príjme kvalitných bielkovín.

1 komentár

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.