10 tipov ako si posilniť imunitu a udržať psychickú pohodu

1

Kedy inokedy sa zamyslieť nad svojou imunitou, ako práve teraz? Na jeseň sú prechladnutia aj vírusové infekcie bežné. Tento rok je však situácia o poznanie horšia. Sme viac doma, máme nedostatok pohybu aj čerstvého vzduchu. Keď už vyrazíme von, chránime sa rúškami a naša imunita sa tak znižuje.

Ako ju posilniť? Máme pre vás 10 tipov, ako svojmu telu pomôcť sa úspešne brániť.

1. Skúste sa nestresovať
Ľahko sa to povie, ale omnoho ťažšie robí. Hlavne teraz, v čase neistoty a strachu. Možno je ale práve ten správny čas, pozrieť sa viac do svojho vnútra. Nájdite si každý deň, napríklad pred spaním, 30 minút iba pre seba. Zamyslite sa nad tým, čo vám počas dňa urobilo radosť. Myslite na pekné chvíle, ktoré ste zažili a nájdite si niečo, na čo sa môžete tešiť. Pomôcť vám môže aj meditácia.
Čo je stres a ako s ním pracovať?
Ako meditovať?
Meditácia ovplyvňuje naše správanie

2. Robte nové veci
Napíšte knihu, namaľujte obraz, zložte pesničku. Vyskúšate jednoducho robiť niečo, na čo by ste štandardne nemali čas ani odvahu. Dobrý pocit zo samého seba rozhodne prispieva k odbúravaniu stresu a radosti zo života.



3. Naordinujte si detoxikačnú kúru

Predovšetkým teraz by ste nemali zabúdať na vitamíny z ovocia a zeleniny. Odporúčam ich podporiť multivitamínmi v tabletkách. Výbornou voľbou taktiež detox. O jarnom detoxe už každý počul, kedy treba prebudiť telesnú energiu a nabrať sily na celý rok. Na trhu sú skvelé detoxikačné tabletky, ktoré vám za mesiac pomôžu organizmus prečistiť a podporiť ho. Výborné sú aj detoxikačné bylinné kúry.



4. Pravidelný program
Urobte si v živote poriadok. Vstávajte v rovnaký čas a večer sa snažte chodiť zavčasu spať. Ako sa ukazuje z mnohých štúdií, nedostatok spánku má na organizmus doslova devastačné účinky. Pravidelný denný rozvrh vám zase vymedzí čas pre povinnosti a čas, kedy je potrebné sa venovať sebe.
čítajte tiež: Pritiahnite si upratovaním novú energiu

5. Spánok je váš priateľ
Spite aspoň 8 hodín denne. Ak vám to nestačí, pokojne spite dlhšie. Spánok naše telo regeneruje a udržuje ho vo forme. Okrem toho posilňuje imunitný systém, napomáha chudnutiu, stará sa o správnu funkciu mozgu a iných orgánov.
Čítajte tiež: Zabíja nás nezdravý životný štýl

Pexels



6. Zmeňte svoj jedálniček

Pozrite sa do zrkadla a zamyslite sa nad tým, či nie je na čase urobiť niečo napríklad s nechcenými kilami.  Existujú on-line BMI kalkulačky, ktoré vám jednoducho napovedia, či je s vašou váhou všetko v poriadku. Je dokázané, že nadváha a obezita sťažujú aj priebeh vírusových infekcií. Preto je teraz, skôr než kedykoľvek predtým nutné, aby sa svojich tukových zásob zbavili.
Čítajte tiež: Detox podporuje chudnutie

Pexels



7. Vynechajte cukry
Nie nadarmo sa hovorí, že cukor je biely zabijak a svetová droga číslo jeden. Skúste sa na chvíľu stravovať bez neho. K tomu sa výborne hodí keto diéta, vďaka ktorej sa vaše telo vyčistí a detoxikuje. A čo je dôležité, veľmi jednoducho pomocou nej schudnete. Ak máte čas, prelúskajte internet a nechajte sa inšpirovať. Ak si však chcete vybrať ľahšiu cestu, vyberte si diétu KetoMix. Tá má najlepšie recenzie na trhu a schudlo s ňou už viac ako 100 000 ľudí.
Čítajte tiež: Cukor v ovocí – čo si o ňom myslieť?

8. Udržiavajte kontakty
Aj keď sa teraz  nemôžeme stretávať, dbajte na svoje sociálne väzby. Komunikujte s priateľmi, telefonujte si, píšte si. Vymýšľajte spoločné výzvy, ktoré budete vzájomne plniť. Dnešná technika dovoľuje každému natočiť video, a potom ho medzi sebou zdieľať. Verte, že vás to bude baviť. Skvelé sú tiež on-line návštevy. Zapnite v telefóne kameru a pozvite všetkých priateľov na „pohárik“.

9. Športujte
Nebojte sa, nebudeme vás nútiť do vrcholových výkonov. Každý deň sa skúste aspoň ponaťahovať. Na internete nájdete množstvo on-line lekcií a cvičebných videí. Môžete tiež cvičiť podľa skvelej knihy aj pre začiatočníkov https://pohyb.sk/zacni-cvicit-s-pohybom-for-women/ Ak sa bude dať, choďte do prírody, dýchajte čerstvý vzduch a radujte sa z maličkostí.

Pexels

10. Dávajte si na seba pozor!
Keď idete v zime von, je jasné, že sa teplo oblečiete, aby ste neprechladli. Rovnako nezabúdajte premýšľať nad tým, že sa musíte chrániť aj inak, ako doposiaľ. Keď budete vyrážať z domu, nezabudnite na rúško či dezinfekciu na ruky.

Prajeme vám veľa zdravia!

1 komentár

  1. […] Poruchy imunity sú základom vzniku civilizačných chorôb. Zmenil sa náš životný štýl, výživa a celkovo životospráva. Imunita má veľa nepriateľov, pričom k tým najdôležitejším patria nedostatok vitamínov a minerálov, rafinovaný cukor, alkohol, fajčenie, stres, zlý spánok a nedostatok pohybu. V čase pandémie koronavírusu sa potvrdzuje, že vážnejší priebeh majú ľudia s pridruženými ochoreniami, ktorých hlavným menovateľom je nadváha.Čítajte tiež: 10 tipov ako si posilniť imunitu a udržať psychickú pohodu […]

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.